28 Mayıs 2009 Perşembe

Operation: Bezelye

Yaz geldi artık ve her yaz olduğu gibi yaz yiyecekleri de pazardan evlerin mutfağına doğru akmaya başladı, bamya, taze fasuli, beyaz soğan, börülce, semiz otu, patlıcan, dolmalık biberler ve de meşhur bezelye ve arakalar...



Şimdi bu kadar efsane yiyecek arasında bunun hakkında konuşacağım lakin bizim evde işleme prosesi açısından yıllar önce yaptığım bir artizlik sonucu bezelye ayıklama işlemi her daim bana aittir, çok da dert etmiyorum gerçi, yıllık en fazla 15 kg. bezelye ayıklıyorumdur yani ama yemek yemeyi nasıl seviyorsam Gregor Mendel'in gen çaprazlaması ve soy özellikleri aktarımını anlamasını sağlayan bu ufak yeşil topçukların içinde bulunduğu yemekleri de çok seviyorum...


Neyse yıllar önce ev harici bir yerde yediğim bezelyenin vasat tadı ile anneme danışmış, ayıklanan bezelye ile hemen yapılan veya şoklanıp buzluğa kaldırılan yani evde her zaman yediğim bezelyenin tadının kat kat daha güzel olduğunu öğrenmiş ve bunun üzerine büyük oynamaya karar vermiştim, akşama yaptığım basın açıklamasında ''eve giren her bezelyeyi ben ayıklayacağım, istediğiniz kadar alın, hepsi benim elimden geçecek'' demiş bulundum; bunun üzerine kesemizin yettiği kadar eve giren bezelye kilosu katlanarak büyümüş ve paso ayıklama işi bana kalmıştı, hatta 2007 yazında annemin taklasına gelen Noyan ve bir arkadaş (?) ile 3 kişi ayıklamak durumunda kalmıştık, artizlikten de geri adım atamayıp ellerim yeşil olana kadar ayıklamaya devam ettim ve edeceğim, süper bir yiyecek lan bence...


Not: Böbrek efendi, ayıklıcam derken bunu da kastetmiştim aslında :)

2 yorum:

pinksatellite dedi ki...

geçen gün yıldızlarda da ayıklama görevi benimdi =)
hastasıyız bezelyenin

noraashira dedi ki...

Bir arkadaş (?) kim asıl ben onu merak ettim